”Sluta skylla på oss invandrare!”
DEBATT
Det är inte vår svenska som brister, det är arbetsgivarens mod att ta ansvar. Vi förtjänar respekt, stöd och rättvisa villkor, inte att bli syndabockar. Respektera oss som resurser, inte som risker. Det skriver signaturen ”En invandrare och undersköterska i hemtjänsten.”