Det har varit ett långt år för fotbollstalangen Johanna Rytting Kaneryd men nu börjar det ljusna i skadeeländet.
Efter en knäskada, som har gjort så att Johanna Rytting Kaneryd har fått ställa sig in på rehabträning i stället för seriespel, är hon nu tillbaka på fotbollsplanen. Det har ungefär gått ett år sedan hon skadade sig men nu har hon kunnat spela träningsmatcher med Tyresö och i lördags spelade hon semifinal i Cup Kommunal med Stockholms distriktslag i fotboll. Stockholm vann med 3-0 och får därmed spela final i juni.
På söndagen fick även Johanna komma in på slutet när Tyresö FF vann mot Eskilstuna United i Svenska Cupen. Matchen slutade 2-0 till Tyresö.


