ARBOGA Cruisingfestligheter i centrala Arboga nu på lördag. BIlutställning, underhållning och självklart en finbilscruising står på schemat.
Lördagens cruisingfestligheter startar vid 10-tiden med utställning av både bil och mc.
11.00 öppnar Stadskällaren sin utescen med servering där livebandet High Jacks går upp på scen klockan 14.00 och underhåller. Strax före, klockan 13.45 så kommer en jury presentera vilka som tagit hem priset finaste bil och MC.
Utställningsaktiviteterna kommer vara vid Stora torget, Järntorget och Strandvägen.
– Vi kommer även att ha utställning av EPA-traktorer på nya ICA-parkeringen, berättar Stefan Eriksson.
16.00 drar det igång på riktigt i Arboga med cruising.
Arrangörens talesperson Stefan Eriksson:
– Vi gissar på 700 bilar, varav 200-250 på utställningen.
Cruisingrundan går sedan genom Arbogas centrala delar. Nygatan österut, sedan söderut på Hökenbergs gränd, för att sedan åka vidare österut på Strandvägen och sedan söderut över bron på Herrgårdsgatan.
När bilekipagen sedan kommit fram till Österled går färden vidare västerut – längs hela Österled fram till Västerleden där färden går norr ut mot Centrumleden där ekipagen åter svänger in mot Nygatan via Räntmästaregatan.
Klockan 20.00 avslutas den officiella cruisingen
– Tillståndet är fram till klockan 20.00 på gågatan. Vill man fortsätta, går det bra att cruisa runt på egen hand, säger Eriksson.
Stadskällaren kommer under cruisingkvällen ha underhållning vid sin uteservering intill Ahllöfsparken. Bandet High Jacks och DJ står på krogen schema från klockan 18.00.


