FOTBOLL Fick nätkänning direkt i debuten och Grabus fick starta för sitt Örebro.
Under helgen inleddes Damallsvenkan i fotboll. Två spelare från KAK fanns med i sina lags respektive startelva.
I Djurgårdens IF FF fick nyförvärvet Johanna Rytting Kaneryd debutera, och vilken debut det blev. Visserligen förlorade laget på bortaplan mot Eskilstuna United DFF, men Rytting Kaneryd kom med i målprotokollet, detta efter ett mål i den fjärde tilläggsminuten.
Även Adelisa Grabus fick starta när hennes KIF Örebro DFF tog emot Umeå IK FF på Behrn Arena. Matchen slutade 1-1 där Adelisa blev utbytt i den 79:e matchminuten.
Detta var Damallsvenskans första omgång. Ny match för Johanna väntar redan på onsdag när Djurgården möter Rosengård på hemmaplan. För Adelisa blir det match till helgen då Örebro möter Kopparbergs/Göteborg på bortaplan.


