Problem med vattenleveransen till Himmeta
Vattentank placeras vid kyrkan.
Vattentank placeras vid kyrkan.
Nattens snöoväder fortsätter att ställa till bekymmer. Ett strömavbrott har påverkat vattenleveransen till Himmeta och Köpings kommun tvingas nu agera.
”På grund av strömavbrottet i Himmeta så har ingen i området kommunalt vatten i kranen. En vattentank kommer köras ut och ställs på parkeringen utanför kyrkan”, skriver Köpings kommun på sin Facebook-sida.
Tidigare under dagen meddelade VME (Västra Mälardalens Energi & Miljö AB) att reparationsarbeten på fjärrvärmen i Köping kommer innebära driftstopp under dagen.
”På grund av reparation av fjärrvärmenätet, kommer vår fjärrvärmeleverans till er bostad vara avstängd under tiden: Fredag den 8 april kl. 8:00 till ca. kl. 14:00. Berörda gator är: Ågårdsgatan från Barnhemsgatan till väg 250. Borgmästaregatan 19 Till Viktoriagatan 6A-8B. Viktoriagatan från Rudbeckiusgatan till Barnhemsgatan. Byjordsgatan från Sveavägen till Bormästaregatan Varmvatten och värme kommer att vara bortkopplat. Kallvatten kommer att finnas som vanligt i kranarna”, skriver VME på sin hemsida.