Man omhändertogs på Resecentrum i Arboga
Misstänks nu för bland annat brott mot knivlagen.
Misstänks nu för bland annat brott mot knivlagen.
Vid 00.40-tiden under natten mot torsdagen blev polisen kontaktade av en väktare som höll på att låsa Resecentrum i Arboga. Inne i lokalen hade väktaren påträffat en man som väktaren misstänkte var berusad och inte ville lämna Resecentrum.
En polispatrull kallades till platsen och omhändertog mannen, som är i 30-årsåldern, enligt LOB (lagen om omhändertagande av berusade personer). Vid kontroll hittades även misstänkt narkotika och ett tillhygge på mannen, enligt polisens händelsenotis. Mannen misstänks nu för ringa narkotikabrott genom innehav samt brott mot knivlagen.