Mobiltelefoner stals i omklädningsrum
Målsägarna badade – då slog tjuven till.
Målsägarna badade – då slog tjuven till.
Under tisdagen, den 1 februari, var två målsägare och badade vid Ekbacksbadet i Arboga. Under tiden de badade hade de sina mobiltelefoner i ett skåp i omklädningsrummet. När de kom tillbaka till skåpet, som var olåst, var telefonerna borta. Telefonerna var en Apple 12 pro max och en Apple 13 pro. Polisen rubricerar händelsen som stöld, men i nuläget finns inga iakttagelser kring stölden.
Vidare så har polisen i Västra Mälardalen fått in en anmälan gällande egenmäktigt förfarande. Enligt anmälan har en okänd gärningsman tagit en registreringsskylt från en bil som stod på Bergslagsvägen i Kolsva. Stölden ska ha skett den 1 februari.