Matchen mellan JKS och Ullvi Basket slutade 102 – 94 till JKS. Ullvi Basket förlorade därmed för andra gången den här säsongen. – Vi förlorar på grund av det dåliga försvarsspelet. Vi kunde inte stoppa JKS de var mer aggressiva än vad vi var. De var dessutom snabba och starka på returerna trots att de var kortare än oss berättar tränare Panagiotis. JKS hade övertag i större delen av matchen. Ullvi lyckades få en sexpoängs-ledning i den tredje perioden men tappade den sedan. JKS gjorde 24 poäng i första perioden 24 i andra 29 i tredje och 25 i fjärde. – De senaste matcherna har vi vunnit när vi har gjort 60 poäng. Denna match gör vi 94 poäng men förlorar ändå. Det visar att vi måste spela bra försvar om vi ska vinna. Vi viker ner oss för enkelt när vi gör misstag så tappar vi energin och börjar hänga med huvudet. Jag skämdes över att stå som coach när vi släpper in 102 poäng mot JKS avslutar Panagiotis. Under juluppehållet kommer laget att ha individuell träning. Serien drar igång igen den 13 januari då Ullvi möter KFUM Centrals IA på hemmaplan.
Okategoriserade
13:23 | 16 december 2012
Kopiera artikellänk


