Tidningsbud körde i diket – misstänks nu för rattfylleri
Den kvinnliga föraren omhändertogs enligt LOB.
Den kvinnliga föraren omhändertogs enligt LOB.
Vid 06.20-tiden på torsdagsmorgonen upptäckte en förbipasserande bärgare att en bil låg i diket på Djursjukhusvägen i Strömsholm. Bärgaren kontaktade då polisen och berättade att en kvinna sov i förarsätet samt det fanns alkohol i bilen. Fordonet visade sig tillhöra ett företag som sysslar med tidningsdistribution där den kvinnliga föraren, som är i 60-årsåldern, ska arbeta som tidningsbud.
”Kvinnan misstänks för rattfylleri och då hon upplevs som kraftig påverkad blir hon omhändertagen enligt LOB, lagen om omhändertagande av berusade personer”, skriver polisen på sin hemsida.