Badhuset i Surahammar stängt över helgen
Problem med rening och filtrering i bassängen.
Problem med rening och filtrering i bassängen.
Surahammars kommun meddelar på sin hemsida att Ekängsbadet kommer att hållas stängt till tidigast på måndag. Anledningen är problem med rening och filtrering i bassängen.
”Just nu arbetar vi med att åtgärda tekniken för att säkerställa att vattnet håller rätt kvalitet innan vi öppnar igen. För oss är det självklart att badmiljön ska vara trygg och säker – och det börjar med rent vatten. Vår bedömning är att badet kan öppna igen tidigast måndag den 30 mars på eftermiddagen. Vi följer läget noggrant och uppdaterar så snart vi har mer information”, skriver Surahammars kommun på sin hemsida.