Arboga/Köping
09:41 | 30 april 2026
Olycka på E18 ledde till totalstopp
Personbil och lastbil var inblandade – en person fördes till sjukhus.
Foto: David Eriksson/arkiv
Personbil och lastbil var inblandade – en person fördes till sjukhus.
Strax efter klockan 9 på torsdagsförmiddagen inträffade en trafikolycka på E18 mellan Arboga och Köping. En personbil och en lastbil var inblandade i olyckan.
Efter olyckan fördes en person med ambulans till sjukhus. Personen var då vaken och talbar, enligt polisens händelsenotis.
Olyckan ledde till en början till totalstopp på E18 i riktning mot Arboga och Örebro. Efter uppröjnings- och bärgningsarbeten, bland annat efter att olyckan orsakat skador på vägräcken, så var vägen helt öppen igen vid 11.15-tiden.