Replik: Att älta skolfrågan leder inte framåt
Arboga kommunalråd Jonna Lindman (M) svarar Ingrid Noord Silversten (S).
Arboga kommunalråd Jonna Lindman (M) svarar Ingrid Noord Silversten (S).
Svar till Replik: ”Hela den här soppan kan bara kallas för skandal” (publicerad 1/11).
Jag ser hellre framåt än bakåt. Att älta den här frågan när samtliga partier, inklusive S, i kommunfullmäktige den 22 oktober sade nej till en folkomröstning om Medåkers skola, leder inte framåt (en skola som du själv Ingrid ville lägga ner när du satt som ordförande i barn och utbildningsnämnden).
Det som är positivt är att det finns människor som har drömmar, idéer och drivkrafter, mod och engagemang att starta en friskola i Medåker.
Låt oss lita på att skolverksamheten tillsammans med politiken arbetar fram en skolorganisation för Arbogas elever och personals bästa. DET är positivt och leder utvecklingen framåt.
Jonna Lindman (M), kommunalråd
Det här är en debattartikel. Skribenten är fristående och åsikterna är skribentens egna.
Vill du skriva en debattartikel? Skicka din debattartikel till redaktion@magazin24.se. Bifoga skribentens namn, adress och telefonnummer.
Det går bra att skriva under signatur.