Surahammar
07:55 | 27 mars 2026

Badhuset i Surahammar stängt över helgen

Problem med rening och filtrering i bassängen.

Foto: Surahammars kommun

Surahammars kommun meddelar på sin hemsida att Ekängsbadet kommer att hållas stängt till tidigast på måndag. Anledningen är problem med rening och filtrering i bassängen.

”Just nu arbetar vi med att åtgärda tekniken för att säkerställa att vattnet håller rätt kvalitet innan vi öppnar igen. För oss är det självklart att badmiljön ska vara trygg och säker – och det börjar med rent vatten. Vår bedömning är att badet kan öppna igen tidigast måndag den 30 mars på eftermiddagen. Vi följer läget noggrant och uppdaterar så snart vi har mer information”, skriver Surahammars kommun på sin hemsida. 

Från löpet

Dagens lunch

Dagens lunch

Grattisannonser

Grattisannonser Boka en gratis grattisannons för publicering här på magazin24.se

Minnesannonser

Minnenannonser Välkommen att boka in din minnesannons på magazin24.se
+
-
GRATISTIDNINGARNA

Magazin24 – Årets lokala insats 2023

Magazin24 – Årets gräv/artikelserie 2023

Magazin24 – Årets lokalsajt 2020