Jag kallar det för grafisk nedskräpning och vittnar ibland om en makalös slöhet. Ursäkta uttrycket men ”montera för helvete ner skylten”. Det har ju gått 12 år sedan verksamheten upphörde eller flyttade.
Det är säkert lika i de flesta städer. Att uppröras över en kastad fimp på gatan må hända vara befogat men övertrampet står inte i paritet till denna grafiskt vilseledande nedskräpning.
Jag går glad i hågen för att lämna in mitt travtips eller stannar till för att inhandla en väska, men icke. Där finns vare sig resväskor eller spelbutik.
Här nedan några exempel:

Sen var det detta med att leva som man lär …
Shoppingkväll, det i särklass lamaste arrangemanget i Köping de senaste 35 åren. Var, när, hur, vilka deltar, erbjudanden, evenemang …?
Hur kan det överhuvudtaget finnas ett projekt (BID) som vill förhindra en sakta centrumdöd, när ett projekt som en ”shoppingkväll” knappt kan göra sig synlig för allmänheten.
Engagemanget från de lokala handlarna (med vissa undantag) verkar i det stora vara helt obefintligt. Med denna avsaknad av entreprenörskap vill man bara säga ”men låt centrum bara dö …”.
You caused it yourselves. Lev som ni lär, om ni vill ha ett levande centrum.
