Peter Rosendahl aktuell i ny tv-reklam
Peter Rosendahl, en före detta världsstjärna på enhjuling, har nu blivit ett av ansiktena utåt för den norska vitamintillverkaren Vitaepro.
Peter Rosendahl, en före detta världsstjärna på enhjuling, har nu blivit ett av ansiktena utåt för den norska vitamintillverkaren Vitaepro.
Det hela började oväntat med att hans fru Sandy, utan att säga något, skickade in en förfrågan till företaget. Några månader senare befann han sig i Trollhättan, där en hotellsvit förvandlats till filmstudio för en ny reklamkampanj.
– Hon hade skickat in ett gammalt reklamklipp jag gjort tidigare. Jag hade ingen aning förrän de hörde av sig. Plötsligt satt jag i samtal med både det svenska marknadsteamet och det norska moderbolaget, berättar Peter.
Vitaepro, som är en del av det större norska bolaget NutraQ, är kända för att använda sig av både kända och “vardagliga” profiler i sina kampanjer. Efter intervjuer och livsstilsfrågor, för att säkerställa att han passade företagets värderingar, blev Peter en av dem som valdes ut till att representera varumärket.
– De hade ett helt team som intervjuade mig, både om mitt liv och mina värderingar. Det kändes väldigt seriöst. De ville se om jag kunde stå bakom produkten på riktigt, säger han.
Peter har själv använt Vitaepro-produkter i flera år och har haft ett aktivt liv med mycket resor och engagemang inom olika projekt.
Inspelningen skedde i juni i Trollhättan, där ett exklusivt hotellrum gjordes om till inspelningsplats. Reklamen fokuserar inte bara på produkten, utan också på människorna bakom.
I Peters fall handlar det om livsstil, energi och glädjen i att hålla sig aktiv. Hans bakgrund inom underhållning och uppträdanden gjorde honom till ett självklart val.
– Det var professionellt och väldigt roligt. Vi filmade både inomhus och utomhus, trots att det regnade. Men det märks inte i det färdiga materialet. De har jobbat skickligt, säger han.
Kampanjen började rulla på tv precis nu i dagarna, bland annat i samband med “Nyhetsmorgon” och andra populära program.
För Peter innebär det inte bara en reklamroll, det sammanfaller även med att han arbetar på att släppa en bok om sitt liv, som planeras ges ut senare i höst eller i början av nästa år.
– Det här blev som en oväntad kick i rätt tid. Efter så många år i branschen är det kul att få uppmärksamhet för något nytt, något som både har med mig själv och min livsstil att göra, säger han.