Arboga
IDAG

Kommunen och polisen bjuder in till dialog om trygghet

Myndigheterna vill fånga upp platser, områden eller problembilder som upplevs otrygga.

Foto: Arboga kommun

På onsdag, den 24 juni, kommer representanter från Arboga kommun och polisen att finnas på plats vid Nytorget i Arboga för att prata trygghetsfrågor. Trygghetsdialogen äger rum mellan klockan 12.00-14.00 på Nytorget i centrum.

”Syftet med trygghetsdialogen är att fånga upp platser, områden eller problembilder som upplevs otrygga utifrån medborgarperspektiv, samt att föra dialog om åtgärder för att om möjligt bygga bort dessa otryggheter. Medverkar gör kommunstyrelsens ordförande, säkerhetschef Arboga kommun, representant för Arboga kommunalteknik och kommunpolis”, skriver Arboga kommun på sin hemsida. 

Trygghetsdialogen samordnas av Förebyggande rådet som är kommunens råd för trygghets- och folkhälsofrågor. Rådet består av politiker, representanter från kommunens förvaltningar och bolag samt representanter från det lokala näringslivet, bostadsbolag med mera.

Efter onsdagen kommer en rapport att sammanställas och användas i Förebyggande rådets fortsatta arbete inom det trygghetsskapande- och brottsförebyggande området.

Från löpet

Dagens lunch

Dagens lunch

Grattisannonser

Grattisannonser Boka en gratis grattisannons för publicering här på magazin24.se

Minnesannonser

Minnenannonser Välkommen att boka in din minnesannons på magazin24.se
+
-
GRATISTIDNINGARNA

Magazin24 – Årets lokala insats 2023

Magazin24 – Årets gräv/artikelserie 2023

Magazin24 – Årets lokalsajt 2020