Köpings IS – WT Bandy. Seriepremiär för KIS.
På söndagen drar säsongen igång på allvar för Köpings IS, klockan 13 välkomnar de WT Bandy till ”Krillan”.
– Det ska bli roligt att komma igång, säger Anders Kvist.
Er första match blev ju uppskjuten, var det till er fördel?
– Verkligen, vi är mer redo nu och har fått träna i en vecka på stor is, så det är klart bättre.
Vad tror du om matchbilden imorgon?
– Jag har ingen aning, vi har aldrig mött dem. Men jag vet att de fick stryk i premiären med 6-1 och att de inte verkar ha så många spelare. Hur det än är så ska vi fokusera på vårt spel, vi har tränat på vårt grundspel under hela veckan.
Den nya spelplanen innebär att så många som möjligt ska vara delaktiga i spelet, till skillnad från tidigare.
Hela truppen är frisk och kry, det enda frågetecknet är Robin Westergren som blev pappa på fredagen.
– Det känns otroligt bra att vi har full trupp och det är seger som gäller. Jag hoppas på ett stort publikstöd, det kommer att vara jättebra bandyväder imorgon, avslutar Kvist.
Matchen börjar klockan 13.00.


