Bilist kom körandes – kraschade bland bostadshus.
Vid klockan 21.45 inträffade en singelolycka på Odensvivägen i Köping.
Bilisten hade kommit från Tunadalsgatan och i höjd med Kvarngatan ska denne enligt uppgift ha tappat kontrollen över bilen och träffat en mur och ett staket, sedan fortsatte färden över Odensvivägen för att ta slut i höjd med djurkliniken.
– Han kom i hög hastighet, förklarade ett vittne på platsen.
Föraren av bilen togs om hand av ambulanspersonal och ska enligt polisen ha klarat sig från skador.
– Det blir en rapport på händelsen, det är ju någon som äger staketet som är nedkört, säger Ann-Charlotte Israelsson, befäl på polisens länskommunikationscentral.


