Körde stulen bil – greps av polis
Privatpersoner reagerade på konstig körning och larmade.
Privatpersoner reagerade på konstig körning och larmade.
Vid 16.30-tiden på tisdagseftermiddagen ringde en privatperson till polisen och berättade att en bil kördes på ett konstigt vis. När en polispatrull gjorde ”slagningar” på bilen visade det sig att att den var rapporterad som stulen. Föraren av den stulna bilen stoppades och greps. Den stulna bilen togs även i beslag. Efter förhör på polisstationen togs kontakt med åklagare, som beslutade att inte häkta mannen utan i stället släppa honom på fri fot. Mannen är dock fortsatt misstänkt för brott.
Den stulna bilen åkte dessutom sällskap med ett husvagnsekipage. En annan man, som körde husvagnsekipaget, rapporterades och hördes mot misstankar om olovlig körning.
Fler polisiära händelser från tisdagen (den 17 januari):