Man greps efter stökig färd på parkering
Uppges ha kört in i en trappa.
Uppges ha kört in i en trappa.
Det var vid 7-tiden på torsdagsmorgonen som polis kallades till Big Inn-parkeringen i Köping. Där ska en man i 25-årsåldern som under natten sovit i en bil ha kört runt på parkeringen, sannolikt för att få upp värmen i bilen, men kom under denna förd att köra in i en trappa.
När patrullen anlände till platsen visade det sig att mannen inte hade behörighet att köra bil. Mannen, som är utländsk medborgare, greps och fördes till polisstationen för förhör och åklagarkontakt. Han är nu misstänkt för vårdslöshet i trafik, olovlig körning och skadegörelse.