Köping
07:06 | 8 oktober 2019

Parkering stängs av när arbetet med cykelbanan fortsätter

"Gatorna kommer vara framkomliga men vi vill passa på att påminna den som kör att visa hänsyn mot de som arbetar och dina medtrafikanter".

Illustration: Köpings kommun

Köpings kommun fortsätter att arbeta vidare med cykelbanan som kommer att gå från centrum till järnvägsstationen. Den här etappen blir vid Ullvi-Tuna vårdcentral och Stationsgatan.

Igår (måndag) påbörjades arbetet utanför vårdcentralen och kommunen räknar att arbetet kommer att ta fyra veckor.

”Den här delen av arbetet tror vi inte kommer leda till några störningar i trafiken. Därefter arbetar vi vidare vid Stationsgatan, det arbetet beräknas pågå under ytterligare fyra veckor. Parkeringen längs Stationsgatan kommer tas bort i samband med arbetet, och parkeringsmöjligheten längs Bergsgatan kommer också vara begränsad. Gatorna kommer vara framkomliga men vi vill passa på att påminna den som kör att visa hänsyn mot de som arbetar och dina medtrafikanter”, skriver Köpings kommun på sin hemsida.

Från löpet

Dagens lunch

Dagens lunch

Grattisannonser

Grattisannonser Boka en gratis grattisannons för publicering här på magazin24.se

Minnesannonser

Minnenannonser Välkommen att boka in din minnesannons på magazin24.se
+
-
GRATISTIDNINGARNA

Magazin24 – Årets lokala insats 2023

Magazin24 – Årets gräv/artikelserie 2023

Magazin24 – Årets lokalsajt 2020