Parkering stängs av när arbetet med cykelbanan fortsätter
"Gatorna kommer vara framkomliga men vi vill passa på att påminna den som kör att visa hänsyn mot de som arbetar och dina medtrafikanter".
"Gatorna kommer vara framkomliga men vi vill passa på att påminna den som kör att visa hänsyn mot de som arbetar och dina medtrafikanter".
Köpings kommun fortsätter att arbeta vidare med cykelbanan som kommer att gå från centrum till järnvägsstationen. Den här etappen blir vid Ullvi-Tuna vårdcentral och Stationsgatan.
Igår (måndag) påbörjades arbetet utanför vårdcentralen och kommunen räknar att arbetet kommer att ta fyra veckor.
”Den här delen av arbetet tror vi inte kommer leda till några störningar i trafiken. Därefter arbetar vi vidare vid Stationsgatan, det arbetet beräknas pågå under ytterligare fyra veckor. Parkeringen längs Stationsgatan kommer tas bort i samband med arbetet, och parkeringsmöjligheten längs Bergsgatan kommer också vara begränsad. Gatorna kommer vara framkomliga men vi vill passa på att påminna den som kör att visa hänsyn mot de som arbetar och dina medtrafikanter”, skriver Köpings kommun på sin hemsida.